کتاب حواستو جمع کن : دوره 12 جلدی
مجموعهي «حواستو جمع كن» به توضيح آن دسته از فعاليتهاي آموزشي ميپردازد كه كودك شما با انجام آنها ميتواند مهارتهاي خود را در بسياري از عرصهها تقويت كند.اين مجموعهي كمك آموزشي ميتواند توسط اوليا و مربيان محترم در خانه و در مراكز پيشدبستاني، در مهدكودكها و در كلاسهاي آمادگي براي كودكان با نيازهاي ويژه مورد استفاده قرار گيرد.آموزشهاي اين مجموعه ضمن ايجاد ميل و شوق به يادگيري در كودكان و تقويت تمركز و دقت در تمام زمينههاي آموزشي و آشنا نمودن آنان با دنياي اطراف خود، كودكان را آمادهي آموزشهاي كلاس اول ميكند.اهداف آموزشي اين مجموعه عبارتند از:شكلشناسي، تشخيص و ارتباطات، تمركز و دقت، تفاوتها و تشابهها، درك فضايي، مفاهيم علوم و طبقهبندي گياهان و جانوران، آشنايي با كاربرد وسايل و ارتباط با محيط اطراف، مفاهيم رياضي و آموزش رياضي، هماهنگي چشم و دست
يكي از اصول آموزش كودكان در كلاسهاي پيش از دبستان مرحلهي يادگيري مفاهيم ملموس و كاربردي و روابط جزء و كل و تشخيص ارتباطات بين اشياء و تقويت تمركز و توجه و دقت ميباشد كه در اين مجموعه ميتوان از جلدهاي 1 و 2 كتاب حواستو جمع كن استفاده كرد. يكي ديگر از مراحل اين سيستم آموزشي، تقويت درك فضايي، شكل شناسي و تفاوتها و تشابهها ميباشد كه از مواردي است كه در تمرينهاي هوش و كار درمانيهاي اكثر كلينيكها مورد استفاده قرار ميگيرد كه از جلد 3 اين مجموعه ميتوان استفاده نمود. يكي ديگر از مراحل اين سيستم آموزشي، آموزش مفاهيم رياضي است كه از جلد 4 اين مجموعه بايد استفاده كرد. و سپس آموزش رياضي شامل شمارش و شناخت و ترتيب اعداد ميباشد كه در جلد 6 آموزش 0 تا 5 ، در جلد 7 آموزش اعداد 5 تا 9 و جلد 8 آموزش اعداد 0 تا 9 با تمرينهاي متنوع و كاربردي گنجانده شده است. يكي ديگر از مراحل آموزش در سالهاي پيش از دبستان، آموزش مفاهيم علوم ميباشد كه در ابتدا مرحلهي يادگيري طبقهبندي (انسان – گياهان – جانوران و اشياي كاربردي در زندگي روزمره) ميباشد كه شناخت اين مرحله از علوم هم يكي از فاكتورهاي تقويت هوش ميباشد كه كودك با دنياي گستردهاي از اين علوم آشنا ميشود كه از اين مجموعه جلد 5 – 9 – 10 به اين مقوله ميپردازد. مرحلهي ديگر در اين سيستم، آموزش ارتباطات محيط اطراف ما كاربرد وسايل روزمرگي، طبقهبنديهاي علمي و عملي در زندگي روزانه يكي از مباحثي است كه كودك بايد در سنين پيش از دبستان با آن آشنا شود. كه در اين مجموعه از جلد 11 ميتوان استفاده كرد. مرحلهي ديگري از سنين پايين تا مرحلهي آمادگي كه مربيان و اوليا بايد به آن توجه كنند، مرحلهي مقدماتي جهت نوشتار ميباشد كه از همان دوران ابتدايي آموزش، ابتدا با رنگآميزي كردن اشكال (مجموعه كتابهاي دنياي رنگها) و سپس كشيدن نقطهچينها ميباشد كه از اهداف آن هماهنگي چشم و دست، تقويت عضلات ريز دست و در نهايت كنترل دست ميباشد كه با انتخاب جلد 12 اين مجموعه، كودك را آمادهي مرحلهي نوشتاري ميكند.